Faceți căutări pe acest blog

duminică, 22 aprilie 2018

Prof. dr. Pavel Chirilă

        

Rugăciune pentru bolnavi și pentru cei aflați în situații de suferință



Rugăciunea este legătura care unește făpturile cu Creatorul, de aceea este bine (și chiar trebuie) ca familia, rudele, parohia să se roage pentru bolnav, să se unească cu el prin rugăciune. Rugăciunea face parte din procesul de vindecare.
Cum trebuie să se roage bolnavul?
   - cu mulțumire și suspinare;
   - să-i dea Domnul înțelepciune doctorului;
   - ”Fie voia Ta”
   - să mulțumească și când nu a primit ceea ce a cerut;
    - să caute și rugăciunea altora

(...) Pentru începători Teofan Zăvorâtul recomandă rugăciuni scurte luate din Sfânta Scriptură:
”Doamne, învață-ne să ne rugăm.
Doamne, strigat-am către tine, auzi-mă...
Sporește-ne credința.
Cred, Doamne! Ajută necredinței mele.
Doamne, Dumnezeul puterilor, auzi rugăciunea mea.
Învață-mă bunătatea, învățătura și cunoștința, că în poruncile tale am crezut.
Miluiește-mă, Doamne, că neputincios sunt; vindecă-mă, Doamne, să s-au tulburat oasele mele.
Învață-ne să socotim bine zilele noastre, ca să ne îndreptăm inimile spre înțelepciune.
Dumnezeule, nu te depărta de la mine; Dumnezeul meu, spre ajutorul meu ia aminte”!
Doamne, ajută-mă!
Doamne, miluiește-mă; vindecă sufletul meu, că am greșit ție.
O, Doamne, izbăvește sufletul meu! 
Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, și duh drept înnoiește întru cele dinăuntru ale mele.




Treptele rugăciunii. Rugăciunea perfectă. Rugăciunea absolută



Arhimandritul Sofronie apreciază că ”vrednicia rugăciunii depășește valoarea oricărei lucrări, fie ea în sfera socială sau politică, științifică sau a artei. Pentru el - ca pentru toți Părinții - rugăciunea are trepte: începe cu cereri personale, dar poate urca spre ”rugăciune perfectă” sau ”rugăciune absolută” - adică asemenea lui Hristos, rugăciunea pentru întreaga lume ca pentru sine. Dacă se atinge acest nivel, atunci ni se dezvăluie adevărul ființial al celei de-a doua porunci: întregul Adam devine un singur Om-Omenire.
Suferința îl ajută pe om să atingă niveluri înalte de trăire și rugăciune, pentru că boala te ajută să descoperi tenebrele, slăbiciunile, puterile, limitele, neputințele, răbdarea - dimensiuni  care nu ți se dezvăluie când ”mădularele funcționează în liniște”. (...) Cuviosul Paisie Aghiorâtul ne descoperă o condiție esențială ca rugăciunea noastră să fie ascultată: ”Dumnezeu îmi va da ceea ce cer, dacă eu sunt dăruit Lui”...

(Fragment din cartea ”Vindecarea”, autor prof. univ.dr. Pavel Chirilă, Editura Cristiana)



IMPORTANT

Prof. dr. Pavel Chirilă și Ovidiu Harbădă vor fi prezenți miercuri, 25 aprilie a.c, orele 18,00, la Sala Dalles din București, la o conferință moderată de Maria Timuc: titlul conferinței este ” Stilul de viață sănătos. Vindecarea sufletului și a trupului prin credință, iubire și post”. 

Vedeți detalii în afișul de mai jos, pe blogul meu într-o postare anterioară, pe pagina de Facebook a Editurii Dharana, pe Pagina Universității Populare Ioan. I Dalles, pe pagina de Facebook  Pași către tine însuți Maria Timuc. Puteți confirma participarea pe paginile de Facebook enumerate. Vă așteptăm...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce i-a spus Dumnezeu trandafirului și l-a ajutat să înflorească?

Ce i-a spus Dumnezeu trandafirului și l-a ajutat să înflorească? ” Acel lucru pe care l-a spus Dumnezeu trandafirul...